Na ruim 15 jaar ervaring als docent kunsteducatie aan volwassenen kwam ik in contact met het lesgeven in het basisonderwijs. Deze manier van lesgeven aan kinderen was voor mij een welkome uitdaging. In 2005 heb ik daarom mijn BIK diploma behaald en geef sindsdien met veel plezier diverse kunsteducatie projecten. Gezien mijn brede belangstelling en expertise beheers ik diverse technieken op zowel 2 als 3 dimensioneel vlak.
2D zoals: schilderen, illustratie, collage, poëzieposters, grafische technieken (monotype, sjabloon- en lino-druk), boekbinden.
3D zoals: keramiek, textiel, speksteen, ijzerdraad/ solderen, bouwen met afvalmateriaal en technieken op aanvraag van de school.
Wat mij steeds weer inspireert is de onbevangenheid en het enthousiasme van de kinderen. Ik zie het als mijn taak dit talent zo goed mogelijk in het beeldende werk te laten spreken.
B.I.K. = beroepskunstenaars in de klas (www.kunstenaarsindeklas.nl)
Onze kinderen leren schrijven, de taal van het spreken,
de vaardigheid om te luisteren, en elkaar te verstaan.
Onze kinderen leren rekenen en de regels van het berekenen,
de wetten van het leven, om zelfstandig in het leven te gaan.
Maar wie leert hen te luisteren naar de muziek in hun hart,
de klank van de straat, het ritme van de stad.
Wie laat ze spelen met compositie en stijl, hoe je een schilderij begrijpen kan.
Laat ze horen dat de theepot praten kan, en ruzie maakt met een koffiekan.
Wie leert ze boetseren, een beeld scheppen van zichzelf.
Wie leert ze zich te uiten, te beschrijven van binnen en van buiten.
Ik leer ze graag dat kunst is, beschrijven wat je niet ziet,
in taal zonder woorden, leven delen, liefde en verdriet.